Hemma igen

2009-03-22 @ 23:42:23

Idag så kom vi hem från Stockholmo och allt har gått jättebra! Hunnit med allt som jag skulle hunnit med. Och väldigt trevligt har vi haft det!

I torsdags:
Så gjorde vi inget speciellt. Var hemma hos mamma och pappa och landade efter resan.

I fredags:

Så fick Alexander följa med sin mormor till jobbet (förskola 1-3 års grupp) och när vi skulle hämta honom vid 11 tiden så fick vi inte det utan alla ville ha kvar honom så han var där till 16 medan Peter och jag fixade lite ärenden. Peter hade glömt sin medicin hemma och vi åkte till apoteket men det fanns inte inskrivet nåt alls i datorn fastän han tagit ut det på e-recept så han var tvungen att ringa sin läkare och fixa ett nytt recept. Sen åkte vi till min mormor och det visade sig att hon har samma tabletter som Peter så istället för att köpa en  ny förpackning med 100 st tabletter fick han tre st av henne. Så hon räddade helgen :P TACK MORMOR :)
Efter ett tag så kom pappa dit som hade tagit ledigt den dagen för vi skulle vara där, och sen åkte vi till Nacka för att fixa id foto till mitt körkort och jag skulle köpa lite grejer på H&M till lördagen. Men id fotona kostade 199:-!! Och jag tyckte det var dyrt här i stan där dom tar 169:-!! Trodde det skulle vara billigare i sthlm. Men sen under kvällen kom mamma på att det fanns en fotoautomat nere i centrum så jag åkte dit och tog korten för... 70 kr. Ganska bra pris :)
Under eftermiddagen så kom även min farfar och eva och hälsade på med lite sandleksaker till Alexander och ett grattiskort med pengar till mig för att jag klarat körkortet.

I lördags:
Var det dags för bröllop. Efter det åkte vi till min mormor en sväng så hon fick träffa Alexander oxå innan vi skulle åka och sen så åkte vi till min farbror Chris som fyllde 40 år dagen innan och grattade honom.

Andras kommentarer
mammsen

Tack själva, det var roligt att ha er här. Alexander ville ju stanna kvar hos oss, men det får bli en annan gång då. Vi ses ju snart igen. Hoppas du har fixat så du kommer med plottfäljan då. Ha ha.

2009-03-23 @ 13:02:20
Therese

Jag har hittat en annan med plottfäljan :P Exakt samma stavning oxå. Haha!

2009-03-23 @ 20:18:14
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll