Inte haft tid att blogga

2009-03-26 @ 20:25:01

Har haft fullt upp med att leta bil.. vi bestämde oss för att inte fixa alla dessa fel på lagunan utan köpa en ny bil istället. Eller ny och ny, begagnad. Men Peter och jag har inte alls varit överens om vilken bil och så är dom man verkligen vill ha för långt bort. Men nu så har vi köpt en. Vi åkte till Halmstad i morse efter vi lämnat Alexander på dagis och kollade på en bil. För det priset vi fick den för så är den helt ok och Ulla lyckades till och med pruta en tusenlapp! Haha :P Ska man köpa nåt och vill pruta på priset så ska man ta med sig Ulla.. Hon ger sig inte i första taget :P
Men det finns vissa grejer man stör sig på gällande bilen men det är inget fel på den så jag är rätt så nöjd ändå. Åkte nyss in till stan själv och handlade lite.. Känns inte riktigt lagligt än då jag inte är van att köra själv, haha! Och om jag har tur så kommer mitt riktiga körkort i morgon, men jag tror mer på att det kommer i början på nästa vecka.

Annars har det inte hänt så mycket... En rolig sak hände idag dock. Jag satt vid datorn och plötsligt hör jag från köket hur Alexander "mm:ar" = han äter på något. Trodde att han lyckats välta gallret till kattmaten och åt på det (han älskar kattmat knäppgöken) men när jag kommer in i köket ser jag att han står vid skafferiet. Då har ungen lyckats öppna skafferiet, tagit av plasten, och brytit av små bitar av butterkakan som låg där inne! Snacka om matvrak/kakmonster! Tänk sen när han är 5-6 år! Han kommer ju gå och lensa hela köket på godsaker!! Herregud :P Tur vi har ett skåp högst upp som man kan sätta hänglås på. Lär behövas om något år :P

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll