The tattoos

2009-03-31 @ 00:27:09



Folk har frågat hur många tatueringar jag har, vart de sitter och vad de betyder så nu säger jag det en gång för alla..
Det här är alla mina 6 tatueringar (bortse från den dödströtta mamman som drar kudden över huvudet en morgon när Peter jävlas)
Den i svanken var min första tatuering och jag gjorde den några veckor efter jag fyllt 18 år. Jag gjorden den på A'N'T i gamla stan i Stockholm och dit går jag ALDRIG mer! någon dag efter jag tatuerat mig så får jag utslag över hela kroppen och det är jobbigt att andas.. alla mina kropps piercingar jag hade då (överläppen, underläppen och naveln) stöttes ut och hålen blev till sår. Jag ringde sjukhuset efter många om och men då jag hört mig fr och folk trodde det berodde på tatueringen och de sa åt mig att åka in direkt. Jag fick dricka nån lösning och läkaren sa att det antingen var en allergisk reaktion eller så använde tatueraren en förbjuden färg (som är billigare) och som vissa reagerar på. Och hon avrådde mig från att tatuera mig igen för vi inte visste vilket av de alternativen de var, för jag kunde dö. Eftersom jag hade svårt att andas så var det tur jag åkte in och fick "botmedlet" för annars kunde jag slutat andas i sömnen och dött. Hela min dröm förstördes. Jag har alltid älskat tatueringar och har alltid velat ha många.. men jag skulle ha fler. Jag hade redan bestämt mig. Redan någon månad efter så gjorde jag en till tatuering (den runt armen) och denna gången gjorde jag den i Kramfors då jag bodde i Sollefteå. Och denna gången hände det ingenting. Ingen reakion alls så då vet vi att det var det senare alternativet, alltså att tatueraren använde en giftig olaglig färg som vissa reagerar på (därför den är olaglig) men den är ju billigare så vissa tatuerare chansar och använder den. Så gå ALDRIG dit!!
När det gäller tatueringen runt armen blev jag inte nöjd alls! Jag ville ha en likadan taggtråd som Pamela Anderson har och denna är inte alls lik! Man skulle kunna tro att någon nybörjare gjort denna för den är sne, olik tjocklek och för täta taggar.. Så dit skulle jag aldrig mer gå heller! Dessutom var tatueraren så sur och otrevlig så man bara ville därifrån! Nej usch!!
Ytterligare någon månad efter så gjorde jag de två översta kinatecknena på ryggen hos en tatuerare i Sollefteå som då nyligen öppnat. Och han var den bästa hittills! Lättsam, pratglad och trevlig! Och rikigt duktig! 2 veckor efter så gjorde jag de andra två.

Den översta betyder kurage, den andra styrka, tredje ambition och den fjärde evighet.
Den enda tatueringen som gjort ont var den runt armen. Jag har runt HELA armen, inte fuskat och bara tagit halva! Och jag höll på att dö när han tatuerade underarmen!
Annars så har jag tyckt att det varit skönt! Jag somnade till och med när jag gjorde dom två översta kina tecknena. Men de andra två kändes lite mer, men det var nog för att jag var sjuk också.. men de gjorde inte ont.

Jag har planer på minst två till tatueringar.. Vet vilket motiv och vart de ska sitta (vänstra skuldran och nacken) men inte exakt VAD än. Sen tror jag att jag kommer förlänga tribeln i svanken så den går ut mot höften. Det kom jag på nu när jag såg bilden för den ser så liten ut! Har inte tänkt på det innan.. Och sen så gäller det ju att ha pengar till det så det lär inte hända än på ett tag.

Det var nog allt.. annars får ni fråga om det är nåt mer ni vill veta.

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll