Världens lyckligaste mamma!

2009-03-02 @ 23:54:30

Alexander har varit väldigt gosig av sig. Han brukar ALDRIG vilja gosa för han har inte tid med sånt! Han är verkligen en unge med myror i brallan :D Men idag så har han kommit fram och lagt huvudet på soffan eller mina ben då jag suttit i soffan och gosat ner huvudet. Sen så tog Peter upp han i soffan när han låg och tittade på tv och där LÅG Alexander på honom och gosade ett bra tag. Då blev hans mamma lite avundsjuk då hon tycker om att mysa väääldigt mycket, så då bestämde jag att vi skulle gosa ner oss i soffan med vällingen idag och inte bara lägga han i sin säng och sen god natt. Och Alexander var såå gosig! Han la sig till rätta (på magen med rumpan upp i vädret som vanligt) :) i min famn och gosade in huvudet i soffkuddarna, och sen så SOMNADE han!! WHAT?!?! Han har nog aldrig somnat för natten i min famn, sen han var mini mini.. Det var skillnad på dagarna då man ammade för då ammades han till sömns, men mot slutet var det bara en gång på förmiddagen som han lyckades somna bredvid mig. Sen dess har det aldrig hänt. Förutom då för några dagar sen, men då hade han ju redan lagt sig för natten och sovit i några timmar och då är det ju lättare att få han att somna om igen. Så snacka om att jag blev chockad! Men på ett positivt sätt! Så nu när han är kelsjuk så ska man ju passa på att vänja honom vid att somna i famnen så kanske han kan göra det sen med. Hoppas kan man ju alltid göra :)

Andras kommentarer
Camilla

Hihi sen ska han alltid somna i eran famn :D

Men ja jag håller med jag älskar också att mysa finns inget bättre än när ens barn somnar i famnen.



Kram

2009-03-03 @ 07:19:08
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Therese

hehe jag har problem på andra hållet, theo kan inte somna utan mig, det känns jättejobbigt, men nu räcker det att jag håller honom i handen när han ligger i sin säng, men det kan ta en halvtimme ibland och det är ganska jobbigt att stå böjd så, sätter jag mig ner så ställer han sig upp, hopplöst...

2009-03-03 @ 08:53:37
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll