BVC resultat

2009-05-07 @ 18:35:48

Idag såg det ut så här:
Datum: 7/5
Ålder: 14 månader + 18 dagar
Vikt: 10 620 g
Längd: 79 cm
Huvudmått: 47 cm

Så Camilla var närmast gällande vikten, alla hade rätt på huvudmåttet och jag hade rätt på längden.

Konstig våg dom måste ha på BVC för jag har vägt han hemma ett par gånger i blöja och då har han vägt runt 11 600g, och blöjan kan knappast väga 1 kg. Så hans kurva börjar dala lite gällande vikten medan han sköt ifrån på höjden gällande längden. Fattar ingenting då han äter som en häst! Men han springer som en oxå så det bränner nog rejält.

En konstig grej BVC sköterskan sa åt mig var att barn mellan 1-1½ år INTE ska ha mellis, utan de ska ha mat då för de behöver det. Jag fattar det inte.. han har ju liksom fått mellis sen han var 6 månader drygt så varför ändra till mat när de är mellan 1-1½ år?

Hur tänker ni kring det? Är det fel att ge barn mellan 1-1½ år mellis som gröt, yoghurt, kräm, flingor, mackor mm?

Andras kommentarer
Katharina

Men... Vad menar hon med MAT?? Jag tycker dina förslag är jättebra o matiga mellisar som håller våra barn mätta och glada melan de stora målen!

/Katta (Februaribebis på AFF)

2009-05-07 @ 19:03:59
URL: http://ettbusfrsdagbok.blogspot.com
Pappa

Vi gav ju dig mellis när du var i den åldern. Det har väl inte gjort dig nån skada?

2009-05-07 @ 20:53:42
Therese

Hon menar att man ska ge dom mat, alltså precis som lunch och middag. Tycker det verkar knäppt. Jag menar Alexander går på dagis.. ska jag då säga åt dom där att Alexander inte får äta mackor, yoghurt, kräm mm bara för att BVC sköterskan säger att han ska ha mat? Nej nej nej. Det funkar med våra mellisar så jag tänker inte byta ut dom mot annat. Och dessutom så äter dom korv, hamburgare, blodpudding, plättar, potatisbullar mm ibland till mellis på dagis så då får han ju även mat.

2009-05-07 @ 21:44:59
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Therese

på dagis e ju mellis typ mackor å fil, jag har aldrg hört att de inte ska ha mellis, kanske om de går upp för lite i vikt eller nåt men inte annars... sen säger ju typ alla bvc olika om allt möjligt tycker jag...

2009-05-07 @ 22:34:54
lkgj

Inget fel att ge mellis....ha mina fått, dom få ju de på förskolan oxå...hmmm konstigt...



Ang vågen, tycker ocå bvcs vågar läser av fel..när man gör de hemma så väger dom oftast mer än när man gör de på bvc....

2009-05-08 @ 10:44:39

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll