Det är nog varken Vattkoppor eller Mollusker

2009-05-04 @ 09:52:35

Ringde BVC sköterskan idag och beskrev Alexanders utslag. Hon trodde inte att det var vattkoppor eftersom det inte kommit flera än 1-2 st sen i fredags och är det det så är det en vääääldigt lindrig en. Hon trodde däremot att det kan vara loppbett. Hon sa att hon själv fått ett i helgen. Hon trodde inte det var någon fara alls med att gå till dagis och så ska vi ju ändå dit på torsdag för vägning, mätning och ev spruta (om han är frisk) så då kunde hon titta på det. Hon får även ta sig en titt på Alexanders ben för dom ser inte alls fina ut. Han har utslag över hel låren! De flesta är torra men de på sidorna är inte det så vette sjutton om det är eksem eller vad det är, för så här mycket utslag har han aldrig haft! Hoppas han får en salva mot det i alla fall.

Ang loppbetten så kan man ju få det ute, men det kan även komma från hundarna (Diva, det är bara hon som är hemma). Eller så är det nåt annat äckligt kryp här i lägenheten. För jag kom på det att jag gått och kliat mig på både hals, i hårbotten och delar av kroppen i helgen. Kliar som bara den! Men jag har inte fått några utslag, än. Usch vad det kliar nu!!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll