Finns inte så mycket intressant att skriva..

2009-05-15 @ 01:02:55

Har inte varit något speciellt som hänt.. Sov för länge, ända till 12.30 idag och då blir hela dagen förstörd för man hinner inte göra det man ska göra! Och konstigt nog blir man bara ännu tröttare av att sova länge!
Har inte pluggat på några dagar nu.. har kännt mig nere av någon anledning sen så är jag dyng förkyld och värken i magen kommer ibland. Men har bara 3 kapitel kvar av denna inlämning och ska kämpa mig igenom dom i morgon. Sen är det bara en vecka/ ett stycke kvar av svenska b skiten! Plus en massa prov som jag har ångest för. Måste ju hinna med alla innan sommarlovet ju!! Det är säkert mellan 8-12 prov vi snackar om då! Inte bra!

Fick hem böckerna och inoggningsuppgifterna idag. Ska ju studera på riktig distans den 25:e. Matte b är det som gäller då och det verkar hur lugnt som helst!! Då pluggar man bara Mån-Fre och de har lagt upp ett schema som man kan följa om man vill och det är alltså bara 4 sidor pluggande/dag i genomsnitt och då kör man bara vartannat tal!! Och dessutom är 1-2 av dom sidorna info. Haha! Lätt som en plätt!!

Sen är det närvarouppgifter man ska göra varje fredag. Det går ut på att man någon gång under fredagen ska anmäla närvaron på sin elevportal och svara på två frågor om kapitlet man gjort. Sen andra och fjärde veckan är det delprov. Man har 4 timmar på sig att göra provet från och med det att man har öppnat det i datorn. Man FÅR använda boken som hjälp!! (WHAT?!?!) Sen är det en inlämningsuppgift som innebär att man ska "Kasta tärnaing och beräkna utfallet" och så är det ett slutprov som man ska skriva ut och göra för hand och sedan skicka in det på måndagen veckan efter kursen slutat. SNACKA OM CHILL!!! Efter att ha sett detta kan jag ju jobba heltid och plugga samtidigt. Funderar på att ringa och säga det åt honom. Behöver inte jobba heltid hela tiden, vilket jag inte tror jag kommer få göra ändå, men att det inte är några problem för mig att jobba heltid de dagar det behövs.

Andras kommentarer
Camilla

Hej, Linus och jag ska ner till stan och kolla på karnevalen imorgon och så går vi säkert en sväng till lekparken i apladalen. Har du/ni lust att följa med?



Kram

2009-05-15 @ 17:22:49
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Pappa

Kom igen nu, och kämpa på bara! Det tar emot ibland, men efter det blir det bättre. Livet går i vågor hela tiden...

Fina ramsor där i sista meningarna i dagens blogg :-)

2009-05-16 @ 00:20:52
Sandra

Ja, det är rätt chill att plugga på distans. Blev lika häpen som du när jag upptäckte det, väntade mig mycket hårdare veckor än så!

2009-05-16 @ 21:36:14
URL: http://lovemum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll