Orkade iaf träna Diva

2009-05-10 @ 13:51:20

Igår efter jag lagt Alexander för att sova middag åkte jag och Diva in till brukhundsklubben. Peter hade oxå gått och lagt sig så då tänkte jag träna Diva lite så man gör nåt vettigt. När vi kom dit så var Åsa, Ingela och Ulla där med deras hundar + Nisse. Nisse får ju inte vara hemma nu när Diva löper. Det gick väldigt bra fastän det var mycket störningar. Hade först ut Diva och Leo (Ingelas hund) som vi brukar träna med. Diva brydde sig inte alls om honom och så fick hon ett stort test som hon klarade gallant! Jag släppte lös Diva, satte henne ner och gick bort för att göra en inklanning medan Ingela och Leo störde henne genom att gå runt henne. Men hon sket i dom och hade sin uppmärksamhet på mig och kom när jag ropade. Helt otroligt! Något som var ännu mer otroligt som vi gjorde lite senare var att Ulla hade ute Nisse och Fame i koppel och Åsa hade ute Kuba i koppel. Då blev det verkligen störning med tikar med i bilden. Speciellt Fame som är hennes värsta fiende. Men även det gick bra! Tränade lite på planen medan de andra satt och tittade på, men sen började det regna så vi gick alla under taket och satte oss på bänkarna. Och Diva bara låg där utan att göra något som helst utfall fastän Fame låg bara 2 meter ifrån henne och de andra hundarna runt om.
Helt otroligt! Nu börjar jag se målflaggan viffta en bit bort :) Man märker verkligen skillnad på Diva nu mot innan.

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll