Sorry

2009-05-10 @ 13:42:06

..att jag inte bloggat förrän nu. Har haft riktigt jäkla ont nu i några dagar.. För runt den här tiden så har jag ägglossning... Och sist jag hade det så hade jag såna kramper i den vänstra äggstocken/äggledaren, men tänkte att det var väl nåt konstigt just den gången. Men nu är det samma tidpunkt i cykeln och kamperna jag har haft är inte att leka med! I förrgår natt somnade jag inte förrän vid 4:30 för hur jag än låg, hur trött jag än var så kunde jag inte somna för det gjorde så ont så jag höll på att dö! Igår kväll ringde jag till sjukhuset för det är ju nåt som inte är som det ska då det gör så jäkla ont och så är det andra gången det är så här vid ägglossning.. Men dom kunde inte hjälpa mig. Dom har inga gynläkare där utan det är förlossningen som har dom på kvällar och helger och dom tar bara emot gravida eller såna som har kraftiga blödningar. Så jag fick lov att vänta tills på måndag för att få hjälp. Kul bemötande! Därför hatar jag sjukhus! Dom kan fan aldrig hjälpa en! Tror dom jag skulle ha ringt om det inte var allvarligt eller?!?! Ta en ipren eller alvedon hade hon sagt, som om jag inte testat det och det hjälpte inte ett skit! Sen börjar man ju undra hur dom tänker! Eftersom detta är ANDRA gången det händer så måste det ju vara något som inte stämmer och då är det väl bäst att kolla upp det medan man har ont och ägglossning istället för att vänta tills på måndag då det förmodligen är över.
Som tur var var natten inte lika hemsk som förrgår natt, annars hade jag fan åkt in till jönköping!
Ska ringa i morgon och höra med kvinnokliniken. Bara det inte är något allvarligt fel.. man målar ju fan på väggen direkt när det är något sånt här. Typ "tänk om dom måste operera bort äggledaren/äggledarna så jag aldrig mer kan få barn?", usch. Såna tankar vill man inte ha och hoppas verkligen det inte är något allvarligt!

Andras kommentarer
Pappa

Hur mår du nu gumman? Bättre? Kolla upp det där ordentligt!

2009-05-10 @ 22:11:58
Therese

Jag mår bättre nu. Gör bara ont ibland

2009-05-10 @ 22:23:36
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll