Två nya husdjur

2009-05-19 @ 11:22:22

I natt när jag gick ut för att röka innan jag skulle gå och lägga mig så hörde jag något konstigt flåsande utanför altanen. När jag tittade efter så såg jag en igelkott som gick och letade mat. Jag gick in för att hämta mobilen och försöka ta någon bild, men när jag kom ut så hade den gått. Då gick jag ut och kollade runt och såg den igen. Kom ganska nära men lyckades inte få till en bra bild pga mobilkameran då det var kolsvart ute och den igelkotten var rädd av sig och gömde huvudet. Jag tror att det är en hona eftersom honor brukar vara rädda av sig. Hon fick namnet Doris :)
Jag ville inte göra den rädd så jag gick mot altanen igen och fick då syn på en till igelkott i våran rabatt. Denna var inte ett dugg rädd utan satt där och kollade. Jag gick in och hämtade den riktiga kameran för att få några bra bilder och det fick jag. Han fick heta Sigge :)
Sen gick jag in och hämtade lite kött till dom. Doris var rädd så jag la det bara vid henne och gick därifrån. Medan jag satt bredvid Sigge när han åt. Lyckades till och med mata honom!
Igelkottar är så vackra! Jag älskar dessa djur! Här kommer några bilder som jag fick.



Blyga Doris.



Sigge nosar på köttet




Det var ju gott



Sigge smaskar



Underbart vacker



Mera :)



Gotti gott



Sigge tog mat ur handen på mig!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll