Vällingen åt helvete

2009-05-26 @ 23:24:34

Köpte två till tetra vällingar idag, en fullkornsvälling och en fullkornsvälling med plommon och banan. Tänkte köpa ett paket med plommon och banan men handlade på city gross idag och dom tog 63.90kr för ett paket så då fick det fan vara! Och jag ville fortsätta testa de andra vällingarna för att helt kunna utesluta att han inte tycker om dom.
När det var dags för Alexanders middag så vägrade han äta. Det är garanterat tänder på g då han dregglat som en tok i över en vecka nu och verkar ha ont i munnen ibland. Så då testade jag ge honom fullkornsvällingen vilket han drack upp nästan allt av. Sen när det var läggdags så gav jag honom allt denna gången från plommon banan vällingen men då ska självklart ungen inte ha. Han drack väl hälften av det i alla fall. Jag vet liksom inte vad problemet är! Han sa "mmmm" åt båda vällingsorterna, men ändå vill han inte ha oftast! Han har inte tid att dricka det heller utan springer fram och tillbaka mellan mig och flaskan och sina leksaker. Att sitta eller ligga och dricka vägrar han. Har testat byta ut nappflaskan mot hans pipmugg och vissa gånger dricker han lite mer men oftast är det samma sak. Han vägrar fortfarande hålla i flaskan själv oavsett vad det är i den. Han blir fly förbannad om man inte hjälper honom. Men ibland när man inte är i närheten kan han stå och dricka själv, eller som när vi åkte hem från Stockhom och han satt själv bak då all packning var bredvid honom då Diva var i bagaget så räckte jag honom pipmuggen och han satt och drack själv. Har testat lämna pipmuggen i sängen med honom efter han sett vart jag lagt den men han dricker inte själv där. Jag vet liksom inte vad problemet är!! Eller vad jag ska göra! Det är ju tydligen inget fel på vällingen! Blir galen på detta!!
TIPS NÅGON?!?!??!

Andras kommentarer
Anonym

Varför tvinga han? Han klarar sig utan välling, det är många barn som inte gillar det.

2009-05-26 @ 23:49:56
mammsen

Prova att ge honom den i muggen när han tittar på sin favorit dvd teletubbies :)

2009-05-27 @ 15:45:39
Katharina

Min spontana tanke är oxå att varför tvinga? Alla barn tycker inte om välling.

Men nu vet inte jag hur ni har det, om A vaknar och är hungrig på natten? B valde själv bort vällingen på kvällen, gjorde precis som du beskriver - sprang bara runt och lekte istället. Vi gjorde helt enkelt så att vi gav kvällsmaten lite senare istället. Nu brukar han vakna någon gång mellan 4 och 6 och vill ha en flaska då, men det gjorde han på den tiden han drack kvällsvälling oxå så det är ingen skillnad.

Hoppas att ni hittar ett sätt som funkar för just er! Men jag tycker absolut inte att du ska vara orolig över att han inte vill!

Kram K (februaribebis)

2009-05-27 @ 17:04:01
URL: http://ettbusfrsdagbok.blogspot.com
Therese

Nu är det ju inte riktigt så att jag tvingar honom.. utan problemet ligger väl i att han inte kommer till ro och kan dricka. Vi började ge honom kvällsmat men det blir problematiskt när han är trött eller man är borta och kommer hem sent. Så man vill ju att det ska funka.

2009-05-27 @ 18:34:25
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll