Dagen idag

2009-11-18 @ 22:23:38

Var grymt seg och trött i morse.. det var hemskt jobbigt att kliva ur sängen kl 7. Men men, jag gjorde det.

Hände en ganska kul sak på praktiken idag.. det var bara en av killarna som var där idag då de andra var lediga och han kom fram till mig (då jag jobbar själv och de andra packar upp varor tillsammans) och frågade om det bara var han eller om "hon" (en annan praktikant) var sjukt jobbig. Och då sa jag det att det inte bara var han utan hon ÄR sjukt jobbig! Hon pratar HELA tiden! Kan inte vara tyst en sekund, har dessutom en pipig irriterande röst, fattar ingenting, slarvar massa, säger emot personalen när dom säger hon gör nåt fel utan det är dom som gör fel och vägrar lyssna på kretik. Och hon kommer jämt till mig och klagar på saker hon får göra... Så vi hade lite kul på hennes bekostnad idag.. Handledaren höll dessutom på att få spelet på henne då hon gjorde fel som vanligt och han skulle visa hur man gör men hon bara snäste åt honom som att det var han som gjorde fel. Han berättade även att det är bara med honom hon får jobba för alla han skickat henne till vill inte ha tillbaka henne. Ingen tycker om henne. Så jag frågade om hon skulle få jobba där efter praktiken och han sa att det var upp till han eftersom ingen annan klarar av henne och han kommer säga nej. Så där ökade mina chanser till jobb :P hehe!

Efter jobbet åkte jag och hämtade Alexander och vi begav oss till vårdcentralen för han skulle få vaccin. Jag hade egentligen inte beslutat mig om jag skulle ta den eller inte, men alla tjatade och jag hade inte tänkt klart när man plötsligt skulle få en nummerlapp (för de skulle hålla koll på antalet vaccinationer som delades ut) och hon gav mig 1½ (barn får ju bara en halv) och jag isste inte vad jag skulle göra så jag fortsatte .. sen så hade jag ingen lust att köa i 45 min en gång till bara för jag inte tagit den så det blev så att jag tog den. Jag bestämde mig för att Alexander skulle få den då han har haft problem med andningen/hostan i flera månader och kan vara i riskgruppen! Peter och många andra har försökt övertala mig länge..

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll