Gjort pepparkakshus

2009-11-28 @ 22:47:27

Idag satte jag hopp ett pepparkakshus. Det är tradition att ha det varje år. Eftersom Alexander är så pass stor att han äter både pepparkakor och godis den här julen så tyckte jag han skulle få vara med och sätta sitt godis han tycker om på huset. Eftersom detta var första gången så var jag lite osäker på om han verkligen skulle sätta godiset på huset. Trodde han skulle äta upp det mesta faktiskt. Jag visade en gång hur man skulle göra sen satt han där och satte fast sina godisar! Efter han satt fast drygt 15 st tog han sin första smakbit på en godis. Och så tittade han på mig som "får jag äta?". Så åt han några st godisar men till slut sa jag att han fick fortsätta sätta på huset och inte äta upp allt. Då skulle han ta ut godiset ur munnen och sätta på huset men jag hann hejda honom och visa att godiset i skålen ska man sätta på huset :) Hur som helst så var han jätte duktig och det var verkligen kul! Det tyckte han med!

Det blev några godisar över som han fick äta upp sen och han var så stolt över sitt pepparkakshus och pekade och sa "va fin".

Peter tog en massa bilder med kameran men den ligger i sovrummet och Alexander sover ju i vårat sovrum nu eftersom vi nu stängt fönstret i hans rum så jag får lägga upp bilderna i morgon.. Tog iaf en med mobilen.



Ska strax dekorera den lite oxå med lite snö och tomtar :)

I morgon väntas lussebullsbak om vi hinner..

Andras kommentarer
Pappa

Duktig kille!

2009-11-29 @ 01:37:45
Pappa

...Och du med, förstås! :-)

2009-11-29 @ 01:38:41

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll