Har Diva bytt ut sin hjärna?

2009-11-04 @ 08:19:14

Som ni alla vet så har Diva en del problem med andra hundar.. Hon gör ju utfall mot hundar som vi möter här hemma.
Men nu har vi mött tre hundar utan ett enda utfall!

Det finns en tjej som har två berner sennen hundar som har bott här i några månader och jag har aldrig lyckats möta henne ute som tur var. Men förra veckan gjorde jag och Diva det men Diva bara stod och tittade. INGENTING gjorde hon.

Sen i lördags fick Diva följa med till jönköping där jag skulle byta mina skor från skopunkten och kolla om H&M där hade större storlek på en jacka jag hade köpt här i värnamo åt Alexander. Men det blev en del annat handlat oxå som present till Alexanders kusin Annie som vi var på kalas hos i söndags. Det blev iaf en del kassar att bära och på vägen hem så köpte jag två pizzor också. Sen tar jag då ut Diva ur bilen och då kommer berner sennen tjejens tonårs dotter mot våran bil då hon har sin bredvid. Diva kan ibland även göra utfall mot människor om det är mörkt ute eller om de ser skumma ut med tex keps nerdragen eller luva på sig.. Men åter igen gjorde hon ingetning. När jag väl tagit de båda pixxa kartongerna och alla mina kassar + Divas koppel och börjat gå mot ytterdörren så kommer den här tjejens pojkvän med deras hund.. En tik på runt 6 månader, nån blandras av allt möjligt bla rottweiler.. Och där kom jag med full packning och höll bara Diva med två fingrar.. Shit tänkte jag. Men det gick bra! Diva drog lite i kopplet men gjorde inget utfall och hon slutade dra när jag sa åt henne! Fattade ingenting! Det var alltså på parkeringen dom möttes så det var inget stort avstånd mellan dom heller.

Vi har alltså mött en del hundar på hemmaplan som vi inte mött tidigare och det är just på hemmaplan Diva varit som värst men nu har hon inte gjort någonting! Det kanske är för att jag försöker sluta tänka på att hon kommer göra utfall.. När vi mötte berner sennena så stannade hon när hon såg dom och då stannade jag oxå och lät henne titta, och då gjorde hon inget. När vi mötte blandras tiken så hade jag inte tid att tänka utan var tvungen att hålla ihop allt då jag hade pizzor och kassar samt Diva i mina händer. Jag bara gick. Men hon verkar iaf ha kammat till sig oh ingen är gladare än jag!

Nu löper även den unga damen och Nisse är ganska intresserad redan nu.. Vilket hon inte alls är. Karlar ;) Det roliga i det hela var att Peter och jag slog vad om när Diva skulle börja löpa.. Har ju alltid skrivit upp när hon börjat och slutat så jag kollade upp när hon gjorde det sist och så räknar man 6 månader från det, men jag vet att Diva börjar löpa redan runt 5 månader efter så jag sa att hon lär börja i början av november istället för slutet av november/början av december. Men Peter sa att det blir slutet av oktober. 1:a november började hon löpa :P Mohahahhaha!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll