Helgen är över

2009-11-23 @ 00:14:53

Mina föräldrar och syster kom hit i fredagsoch åkte hem idag strax efter lunchtid. Så det har varit full rulle i helgen och inte så mycket dator sittande. Var ju ganska länge sen man träffade dom. Sist var ju i september som vi sågs så det var drygt 2½ månader sen! Alldeles för länge! Men det är så dumt när de bara stannar över helgen, det är så kort tid så det känns som man knappt hinner träffa dom innan dom åker igen.

på vägen hit fick pappa hämta min mobiltelefon som varit på lagning och var klar på siba i jönköping. Som ny igen :) Så skönt! Har verkligen saknat den! Eftersom jag har en gammal rutten LG 8120 som reservmobil och det är helt andra knappar att skriva mellanslag och ändra ord på T9 med den så först tog det ett tag att vänja sig vid det på LG:n från att jag var van med sony ericsson och nu trycker jag ju fel hela tiden på sony ericsson... jaja. vänjer mig snart igen :)

Alexander är inne i någon mamma gris period igen. Så fort man säger åt honom att han ska sova så hämtar han nappen och snutten och ställer sig vid våran sovrumsdörr.. han vill inte sova i sin säng. Men han brukar nöja sig med att gosa lite med mig i sängen och sen kan han sova i sin säng.
Sen är han även inne i en vägra äta mat period! Det började i fredags när mina föräldrar kom då det blev en sen middag, men sen var han så hela helgen. Frukost, gröt, äter han lika mycket som vanligt av men inte lunch eller middag! Gav han spagetti och köttfärssås i kväll som han älskar för att han skulle äta men inte ens det ville han ha! Jag fattar inte.. Det verkar inte vara någon tand då han kan äta kakor, gröt, godis m.m. för då skulle ju även det göra ont. Hoppas iaf att det går över snart!

Alexander har inte haft nåt ont av vaccinationen. Han har aldrig klagat på benet där vaccinationen togs eller haft någa andra tecken på biverkningar. Men dagen efter vaccinationen så började han hosta riktigt mycket! Han hostade ju mycket på nätterna innan läkaren konstaterade att det var lunginflammation. Så fick han medicin och han blev bra igen. Hostan försvann! Men så blev han förkyld och började hosta LITE igen. Men efter vaccinationen har han haft riktigt jobbig hosta! Men jag börjar fundera på om det ens är en biverkning av vaccinationen för så här länge ska man ju inte ha det! Sen berättade pappa i morse att han var tvungen att gå ut ifrån Alexanders rum på natten och lägga sig på soffan för det luktade riktigt äckligt i hans rum. Jag har kännt den doften jag med när jag ska ta upp Alexander på morgonen, speciellt då fönstret varit stängt i hans rum. Det är någon sur, instängd, äcklig doft. Så när till och med min pappa reagerar i Alexanders rum så är det ju nåt som inte stämmer där inne! Och nu har jag fått nog. Jag har ju pratat med hyresvärden om det men han sa ju att de skulle komma och kolla ventilationen här och det har dom ju gjort. Men det enda dom kollade var att fläkten i köket och ventilationen i badrummet fungerade!! Det har ju ingenting med Alexanders rum att göra! Dom som var här och kollade ventilationen var trevliga och vi berättade om Alexanders rum och dom skulle göra en notering på det så det kanske skulle bli fart på gubben så han fixar det, men än har vi inte hört nåt. Så i morgon kommer jag kontakta högre makter för det är farligt för Alexanders hälsa att vara där inne och det ska fixas omedelbart!

Andras kommentarer
mammsen

Ja du helgen går fortare än man vill, speciellt när vi träffas. Glömde tacka för allt, så jag gör det nu, tack tack. Saknar er mycket. Se nu till att följa med oss på julen. Puss o kram.

2009-11-23 @ 07:53:35
Pappa

Tack för i helgen. Det var trevligt. Tiden går fort när man har kul...

Gå på nu riktigt ordentligt för det här med Alexanders rum. För nåt fel är det där! Och hans ständiga hosta kommer säkerligen därifrån.

Och som mamma skrev: Skulle vara kul om ni var med till jul. Fundera på saken...

Puss & kram.

2009-11-23 @ 17:21:48

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll