The haunting in connecticut

2009-11-09 @ 23:38:32

Var nyss hemma hos Camilla och hade skräckis kväll. Vi skulle egentligen se 2012 som Peter hade skaffat men vi båda tyckte det var konstigt att han hade den med tanke på att det inte är biopremiär förrän nu på fredag.. Så jag visade trailern som fanns på sf.se och visst var det den filmen Peter hade sett sa han.. men när skådespelarna väl kom in i bilden så var det hux flux inte alls den filmen. Så Peter har gått och snackat skit om en film han inte ens hade sett! Denna hette 2012 doomsday och var från 2008! Den nya heter 2012 Supernova från 2009! Jag ger upp.. det verkar tydligen inte vara den heller eftersom Peter inte kände igen skådespelarna när han såg den igår. Aldrig mer lyssna på Peter överhuvudtaget! Så han har tydligen sett två filmer som han trodde var den som går på bio nu! Så vi skippade den då den har fått dåliga kommentarer och även från Peter.. Istället såg vi The haunting in connecticut. En film Camilla bara tog som lät bra då den fått 10/10 i betyg på flera ställen. Och visst fan var den bra!

Handling: När familjen Campbell flyttar till norra Connecticut märker de snart att deras charmiga sekelskifteshus har en obehaglig historia – inte nog med att det tidigare varit en begravningsbyrå där obegripliga saker inträffat, dessutom var den tidigare ägarens synske son Jonah ett demoniskt sändebud som kunde öppna portarna till den andra sidan för att släppa genom osaliga andeväsen. Nu väntar ofattbar terror när Jonahåtervänder för att släppa lös en ny form av ondska på den oskyldiga och ovetande familjen.

Therese betyg: Jag ger den nog 9/10. Den var riktigt bra! Precis i min smak! Det enda dåliga var egentligen jag själv.. all denna psykologi plugg förstör mitt tänkande!! När filmen närmade sig slutet och huvudpersonen sa EN mening så hade jag listat ut slutet och sa det högt så jag förstörde för Camilla oxå :P Men den var riktigt bra!! SE DEN!

 

Dessutom fick Diva följa med. Hon är ju snart inne i höglöpet och har en hängig karl i röven hela dagarna (Inte Peter utan den andre). Man vet ju hur det känns så vi flickor åkte iväg och lämnade dessa hopplösa karlar hemma :) Camilla har ju två katter men Diva tycker ju om katter så jag fick ta med henne. Den ena katten ömde sig snabbt som satan och den såg man inte skymten av på hela kvällen medan den andra hade 50 cm omkrets på svansen men ändå var så nyfiken så han måste titta. Tillslut tog Camilla ut katten därifrån så fick Diva tugga på sitt tuggben och dom har en dörr med rutor så katten stod där och tittade nästan hela filmen igenom. När vi sen skulle gå så nosade dom till och med på varandra och katten smög fram till Diva bakom barnvagnen. Så han tyckte nog om Diva :)


Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll