Länge sen nu

2009-10-23 @ 21:46:12

Var ett tag sen jag bloggade men tiden har inte funnits.. Har en MASSA plugg nu. Började ju med psykologi A förra måndagen och det är hur jobbigt som hellst! Sen har vi riktigt mycket i skolan nu och nästa vecka är det dags för praktik och då har vi ju egentligen lov men vi ska praktisera. Lärarens försvar var att "de andra får uppgifter att göra under lovet så man ska ändå plugga på lovet" MEN DET FÅR JU VI MED!!! Vi ska både praktisera 9 timmar/dag inkl lunchrast, göra en massa uppgifter vi fått i läxa och så har jag psykologin på det. Ingen sova alls nästa vecka låter det som. Jag ska faktiskt ta och prata med chefen nästa vecka och ändra mina tider för det där kommer inte funka att "jobba" 8-17 och sen ta hand om Alexander till 20 och sen plugga halva natten!! Vi behöver inte praktisera 40 timmar/vecka utan mellan 30-40 timmar är godkänt. Så jag ska säga till om att jag bara kan 8-16 varje dag, för 8-17 blir för mycket!

Annars har det inte hänt så mycket... Var på första föräldramötet på Alexanders dagis i tisdags och vi fick se en film på barnen och vad de gör på dagarna. Hur kul som hellst var det! Hoppas att det går att lösa så vi kan få kopiera filmen för den är inlagd på en VHS och vilka har en VHS i dagens samhälle??? Det var dock en förälder som kanske kunde fixa över den på en DVD skiva och då kunde vi andra få låna den och kopiera över. Hoppas det för det är roligt att ha :)

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll