Veterinär besöket

2009-10-29 @ 00:46:15

Var som sagt hos veterinären ikväll med Diva.. Hon haltade inte så mycket så veterinären kunde se när hon gick men hon kände, klämde och sträckte på Divas leder för att se om det var något fel på dom men det var det inte. Vänstra bakbenet hade väldigt fina leder och det högra bakbenet hade oxå fina leder men inte lika fina som det vänstra. Så hon tyckte inte vi skulle behöva lägga ut så mycket pengar (2300 kr) på att röntga henne. Hon tyckte inte heller vi skulle göra ett boleria test (800 kr) eftersom Diva har haft färstinghalsband hela sommaren och bara haft en enstaka fästing innan jag köpte halsbandet. Hon trodde att det var en streckning som inte ville läka helt så det blir vila och medicin för henne i tre veckor. Om det inte hjälper så kan vi ta ett boleria test för att se om den enstaka fästingen fört över detta. Men hon har ju inga symptom på det så vi hoppas medicinen kommer hjälpa och hon blir bra igen!

Dessutom var det fullt på veterinär huset! Massor med folk och hundar och en del katter. Men Diva skötte sig exemplariskt och gjorde ingenting förutom när en golden retriver gjorde utfall mot henne så sa hon ifrån men inget mer. Hon skötte sig även exemplariskt när veterinären streckte och klämde på hennes bakben och sa ingenting.

Fick även väga henne och madammen väger 37,5 kg. Precis lagom tycker jag :)

Summan av kardemumman blev 520 kr + medicin som vi inte hämtat ut än.. Känns bra det då vi hade räknat med 3100 kr (röntgen + boleria testet) så det var ju överkomligt :)

Nu måste jag sova... ögonen håller på att gå i kors här :P

Förresten.. innan vi åkte till veterinären så aktiverade Peter Diva en del med att kasta bollen för att hon skulle halta lite så veterinären kunde se problemet. Men hon haltade knappt någonting där. Veterinären sa själv att det hade varit bra att "göra så hon haltar" så hon hade fått se det med.. Men tror ni inte hon började halta när vi kom hem igen??? Pucko! :)

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll