Bröllop och dop

2009-09-07 @ 04:16:11



Peters syster Rosa med Oskar i famnen, Hanna, Håkan och Agust.


Igår var vi som sagt på bröllop och dop. Det var trevligt och festen var kul! Och en massa god mat bjöd dom på med. Tyvärr så åkte vi hem när tårtan serverades (vid 22 tiden) så den hann vi inte smaka. Men det var i alla fall väldigt trevligt. Sen hade vi lite lekar.. först skulle man gå en tipspromenad där vart det stod en massa konstiga frågor om de flesta personerna som var där tex "Vem är fingefärdigast?" Så var allternativen tre personer som befann sig på festen. sen så skulle alltså dessa tre tävla om vem som var det.. Jag fick tävla om just den frågan "Vem är fingerfärdigast?" Och... så här såg det ut




Vi skulle alltså skala en morot och en potatis var.. Morötter är inga problem, men jag kan inte skala potatis med en sån skalare! Och denna var riktigt svår att skala med överhuvudtaget! Vi har ju en potatisskalare som ser ut som en osthyvel hemma som är super och som jag kan med men annars tar det 100 år för mig att skala. MEN.. Jag vann :P Eller det blev oavgjort mellan mig och han på bilden, men jag förlorade inte :P Det gjorde Bosse haha :)

Peter fick tävla om vem som stoppade ner pennan i flaskan först.. (Pennan knyten bakom ryggen och InGA händer)



Det var inte ens i närheten.. Han förlorade.



Så här fin var min älskling!! Den enda bilden i mobilen som jag kommer åt! Har ju skrivit om att det inte går att föra över bilder till datorn via sladden utan jag har använt ett usb för minneskortet men nu är det borta..




Det dåliga som hände på bröllopet var att Alexander ramlade och slog sig. Han höll på att springa bakom huset och lekte med de andra barnen och så stod jag på framsidan och var precis på väg ner när jag hörde hur han grät hysteriskt! Så jag sprang ner för slänten i mina 10 cm klackar, förbi Josef som höll på att mesa neråt, och jag tittar åt alla håll och kanter, men jag ser honom inte jag hör honom bara och det försvinner längre och längre bort så jag får nästan panik. Så jag sprang runt huset och då var det en tjej i tonåren som bar honom och var precis på väg in med honom. Han hade ramlat på stenarna och hade ett rejält sår på ena kinden. Min stackars plutt



Här är en bild på min lilla skitgris efter han ätit middag i kväll.. Ni ser ju det röda märket på kinden, det var det han fick igår.

Nu kanske ni undrar vad Therese gör upp kl 4 och bloggar.. men jag nattade mig själv när jag nattade Alexander vid 20.30 och sov till 3.. suck.. jag som INTE skulle somna utan hade lite att göra! Det är det som är farligt med att natta honom.. 3/5 ggr så somnar jag med fastän jag tänker innan att "Jag ska inte somna för jag har annat att göra"

Andras kommentarer
Syrran

Vad fin du är :)

2009-09-09 @ 09:31:27
Therese

Tack syrran! :)

2009-09-09 @ 11:37:29
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll