Har haft fullt upp

2009-09-03 @ 22:47:06

Har inte alls hunnit göra annat än att plugga! Idag ska inlämningsuppgift 3 vara inlämnad och den har man haft sen i måndags på sig att göra, alltså fyra dagar. Den är lika stor som de förra inlämningsuppgifterna fast skillnaden är att de förra fick man två veckor på sig att göra och denna endast fyra dagar!! Helt sjukt! Så jag har inte gjort annat än pluggat på den inlämningen! Satt uppe till 02:30 igår med den och hade sen bara fyra frågor kvar. Och idag under hålet i schemat i skolan mellan 12:15-15:15 hann jag göra projektförslaget som ska vara inlämnat i morgon med resterande i min grupp i skolan, sedan hem och fortsätta å inlämningsuppgiften som jag blev klar med innan det bar vidare in till skolan igen! Skickade nyss in den efter att ha gått igenom den lite snabbt. Innan dess tog jag mig en liten tupplur med Alexander i våran säng i drygt 1½ timme. Det behövde jag! Så nu kan jag andas ut och slippa tänka på dessa jobbiga inlämningsuppgifterna!! Nu väntas bara delprov 3 och slutprovet i morgon. Sen är det bara att vänta på att läraren ska rätta proven och höra av sig för betygsamtal och "testa" mig då jag måste bevisa att det är jag som gjort inlämningarna och proven. Nästa vecka väntar även ett prov på ekonomiska beräkningar i försäljning och service kursen. Men det ska bli skönt att endast kunna ägna sig åt kurserna i skolan nu!

Fick en massa plus i kanten av läraren i skolan idag förresten.. Vi fick en del räkneuppgifter att lösa och så skulle man beräkna varukostnaden och det ennda man fick till hjälp var detta: "Försäljningen beräknas till 1 200 000 kr. Marginalen är 35%." När vi sedan hade genomgång på detta så hade ingen annan klarat av att räkna ut varukostnaden förutom jag och läraren sa innan att hon skulle bli positivt överraskad om någon klarade det och jag hade dessutom räknat ut det rätt så hon blev imponerad! :) Sen var det en uppgift till vi hade fått där man skulle räkna ut vad ränteutgiften per år blir om man samtidigt amorterar varje kvartal eller halvår. De två uppgifterna var det bara jag som klarat av oxå. Så man imponerade på läraren, men man märkte att de andra i klassen började bli lite sura över att Therese var ett sånt geni :P men när det sedan var dags för grupparbete där man skulle räkna lite så ville alla vara i min grupp.. hehe :)

Andras kommentarer
Pappa

Du är duktig på det där du! Det är bara låta pluggandet gå före bloggandet. Det är helt enkelt viktigare! Puss på dig gumman.

2009-09-04 @ 08:32:11

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll