Möte med studie-yrkesvägledaren

2009-09-17 @ 00:14:45

Idag hade jag möte med studie-yrkesvägledaren ang svenska b kursen som jag inte hann göra klart i våras.. jag pratade med henne om att lägga till en kurs på distans nu i höst innanskolan började för jag ville få studiemedel heltid och för det saknades det 50 poäng. Men då var det ett fet nej pga svenska b kursen som jag inte fick betyg i. Så pratade jag med svenska läraren igår och så med syv idag och nu ser det ljusare ut!

Svenska B kursen är inget att göra något åt utan betyget U är redan satt (att jag inte gjorde klart kursen). Mina möjligheter till betyg i kursen ändå var att antingen betala 500 kr och under tre dagar får göra två skriftliga prov, ett muntligt prov och en bokrecension. Alltså en tenta på hela kursen. Eller så får jag gå om hela kursen.Vi kom fram till det senare allternativet men det fanns inga platser i den kursen nu i höst varken i skolan eller på distans så det ska jag fixa i vår.

Så kom vi in på hur många poäng jag läser just nu av någon anledning och då sa jag ju det att jag läser 350 poäng men skulle vilja ha en 50 poängs kurs till för att få studiemedel på heltid då det bara skiljer 50 poäng och då föreslog hon att jag kunde läsa psykologi a på närdistans. Det var just den kursen jag frågade henne om innan skolan började om jag kunde få läsa den i skolan eller på distans, men den kursen va inte i skolan under höstens program och på distans var det ju ett fet nej så jag blev chockad över att hon föreslog det när hon sagt nej innan.. Men hon kanske var grinig första gången jag frågade eller så har hon sett resultatet från de senare distans ämnena jag läst (matte b och religion a).. Men glad är jag för jag hade ju skickat in att jag skulle studera heltid i höst eftersom hon var på semester och det tog sån tid innan jag fick svar och idag hade jag fått brev från csn att de tänker sänka mitt bidrag med 3000 kr för jag bara studerar 350 poäng inte 400 som är minsta för heltids studier. Men nu är det ordnat och jag ringde csn och berättade detta och det skulle fixa sig själv när skolan meddelade om att jag ska studera den kursen så det är inget jag behöver fixa.

I morgon väntas betygssamtal med läraren för religionskunskapen och jag får veta mitt betyg.. Är nervös as hell eftersom dom testar en med och jag är nojjig att jag får hjärnsläpp eller nåt... Håll tummarna!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll