Ska träffa en barnvakt..

2009-09-21 @ 23:24:09

På fredag så ska jag och Peter träffa en barnvakt! Efter mitt förra inlägg så sökte jag på "barnvakt värnamo" på google och det kom fram två st intressanta personer. Mejlade dom båda och fick svar av dom båda idag. Den ena är i stort sett borttagen. Dels för att hon är 16 år och dels för att hon bor drygt 4 mil härifrån. Men den andra däremot är intressant. Hon har jobbat som nanny hos en familj i Norge i flera år och har bra erfarenhet av det och har en annan familj som hon är barnvakt åt emellanåt nu. Hon ska dessutom flytta till en lägenhet precis vid Alexanders dagis i oktober så det är ju perfekt om hon någon gång skulle behöva hämta honom (gälande torsdagar då jag slutar 18 och om Peter jobbar natt då). Vi ska träffa henne på en fika i stan på fredag och se om det känns bra. Och gör det det så har vi en barnvakt att ringa när vi behöver. Inte hålla på och ringa runt och fråga släktingar hela tiden och dessutom köra flera mil. Otroligt skönt!

Andras kommentarer
Camilla

Hmm.. det kanske vore nått :D

2009-09-22 @ 09:36:18
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Therese

skönt om ni hitar nån, hade jag inte varit så orkeslös nu och upptagen med bebis sen så hade jag gärna ställt upp. Alltid skönt att ha nån på nära håll att kunna lämna till nästan när som helst. Jag har tur som har pensionerade pigga svärföräldrar som orkar och vill när det behövs.

2009-09-24 @ 12:59:28
URL: http://ttthelander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll