Vaccination och träning

2009-09-01 @ 21:42:23

Idag så var det dags för vaccination av båda hundarna. Det gick bra. Ingen av dom reagerade. Passade även på att väga Diva. 36,5 kg väger hon. Det var mindre än jag trodde! Hon har alltid legat runt 38 kg, som mest 42 kg. Trodde hon skulle väga runt 38 men icke. Så hon är då fan inte tjock! Vissa kommenterar att hon är lite mullig ibland när jag tyckt att hon varit för spinkig och jag gett henne mer mat för lång tid så hon blivit LITE rund. Men hon har aldrig varit tjock utan jag tycker hon är fin när hon väger 38 kg. 42 kg var lite väl mycket men 38 tycker jag är lagom. Men jag ska inte göda upp henne nå mer för det utan hon är fin nu oxå, men mindre får det inte bli.

Efter vaccinationen fick Nisse åka hem med Ulla då jag skulle åka iväg och träna Diva på klubben. Jag och Diva går nämligen en fortsättningskurs där som började idag. Det gick hur bra som hellst. Hon skötte sig utmärkt, inga utfall ingenting. Det var faktiskt kul att få komma ut och träffa andra hundar med Diva och se att hon kan sköta sig. Att vara på klubben bland andra hundar är oftast inga problem alls. Utan hennes problem är när man möter andra hundar främst på hemma plan men även på bortaplan. Så länge man går ihop med andra hundar så är det inga problem alls utan problemet verkar vara när det dyker upp en annan hund som inte är med oss. Det är ju dessto svårare att träna bort. Men men.. vi har kommit långt på vägen för innan kunde hon knappt vara i närheten av andra hundar!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll