Var med Alexander till läkaren idag

2009-09-18 @ 22:06:05

Ringde i morse och fick som tur var en tid 13:45 och den skulle jag bara hinna med.. Peter började jobba 14:30, men jag var hemma 14:15 igen så han hann :) Anledningen till att vi var hos läkaren var för att jag upptäckt utslag på honom. Två på låret och en massa i knävecket på samma ben. Jag hade misstankar om att det var mollusker, och det var det.  Det är ett virus som nästan alla barn får och det kan smitta.. men det är ingenting som man inte får vara på dagis pga smittorisken eftersom det kan ta upp till ett halvår innan det försvinner. Och eftersom det är ett virus så behandlar man det inte.. bara om det blivit infekterat. Och sen har barnen inget ont utav det utan det är bara prickar som sitter där så det är ju skönt.
Sen så pratade vi om Alexanders hosta.. Han har hostat nu i 4-5 veckor!! Det började ju med att han bara hostade på nätterna i två veckor (utan att vara förkyld) och så var vi till läkaren för hostmedicinen jag hade kvar av hemma (Mollipect) hjälpta hte inte så vi fick Bricanyl. Sen blev han förkyld en vecka och började även hosta på dagtid, mycket. Och bricanylen hjälpte inte heller.. När han blev frisk igen så började han hosta bara på nätterna igen. Men nu så fick vi förnyat recept på Mollipecten för den lär hjälpa bättre nu för hon hörde att han hade massa slem och den är slemlösande. I början när han hostade på nätterna var det ingen slem hosta så det var väl därför mollipecten inte hjälpte. Så vi ska testa den nu igen, men Alexander tyckte inte den var god! Men han älskade Bricanylen och ville ha mera :P

Andras kommentarer
Camilla

Du är störd :P

2009-09-19 @ 11:14:05
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Camilla

Det var snällt :) Får se om vi kan hitta nån barnvakt som kan vara här på kvällen. Bion börjar ju 19.30 och då ska ju han sova och jag antar att den inte är slut förren vid 22 tiden. Dumt att krångla en massa med honom när han ska vara på dagis på fredagen sen.



Du är störd för att du vill starta mensklubb ;P

2009-09-20 @ 20:47:52
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll